Innovatie schoonmaakbranche: Leer van uw bedrijf en groei dankzij digitale rapportages

Op 1 juni 2022 toegevoegd door TranspaClean.

Iedere dag kunnen uw schoonmaak medewerkers alles van het werkproces vastleggen via de TranspaClean app. Dit levert interessante data op. U kunt in uw eigen rapportages samenstellen uit een lijst van potentiële KPI's die waardevol kunnen zijn voor uw situatie. Met enkele klikken is de rapportage op te vragen per maand, kwartaal of over een heel jaar. Het is een interactief dashboard waar u overzichten van data kunt inzien maar ook kunt door klikken op de operationele details. Zo kunt u bijvoorbeeld inzoomen op locaties waarbij het operationele proces minder goed verloopt en gericht actie ondernemen. Blijf klachten voor door proactief te reageren op de operationele ontwikkelingen binnen uw bedrijf.

Waardevolle KPI's over uw bedrijf

Stel uw eigen KPI rapportages samen. Rapportages voor intern, of rapportages om te delen met uw opdrachtgever. Zie hieronder de 4 meest gebruikte KPI categorieën:

  1. Operationeel: Uitvoeringen verloop, bijzonderheden, extra werkzaamheden
  2. Tickets: Afhandeling, reactietijd
  3. Controles: DKS, VSR, externe documenten
  4. Tevredenheid: Opdrachtgever, gebouw gebruikers, participatie

Operationeel: Uitvoeringen verloop, bijzonderheden, extra werkzaamheden

Plan werkzaamheden in en laat uw medewerkers deze digitaal afmelden met één druk op de knop vanaf een smartphone. Relevante informatie over de uitvoering kan eenvoudig door de medewerkers worden toegevoegd aan het taakrapport. Denk hierbij aan foto's, notities, meldingen en verhinderingen. Door het operationele verloop digitaal te borgen levert dit interessante KPI's op. Bijvoorbeeld:

  • Percentage van werkzaamheden die te vroeg, op tijd of te laat zijn afgemeld.
  • Hoe vaak werkzaamheden op locatie zijn afgemeld met zogenoemde "aanwezigheidsregistratie"
  • Aantal geregistreerde foto's, notities, meldingen en verhinderingen tijdens werkzaamheden
  • Hoeveel extra werkzaamheden/opdrachten zijn afgehandeld

Tickets: Afhandeling, reactietijd op klachten

U krijgt inzicht in heldere KPI-rapportages over het totaal aantal meldingen, waar ze vandaan komen, categorie melding, of er veel klagers zijn, gemiddelde reactietijden, tijd tot afhandeling, enz.

U kunt zien wat de reactietijd is op klachten en bijvoorbeeld afspreken dat dit binnen 1 werkdag gebeurt.

Maar rapportage systemen zijn toch duur en ingewikkeld?

Nee hoor. Gebruik maken van rapportages in TranspaClean kost niks extra. Een ZZP'er bijvoorbeeld kan hier dus al voor 10,- per maand gebruik van maken. De tijd dat alleen de grote schoonmaak organisaties dit soort systemen kon betalen is voorbij. Zowel grote als kleine bedrijven ervaren hier veel voordeel van. Maar is het dan ingewikkeld? Nee hoor, door onderstaande 4 processen via TranspaClean te organiseren krijgt u meteen allerlei interessante inzichten in uw operationele proces:

  1. Zorg dat uw medewerkers alle werkzaamheden digitaal aftekenen en eventuele bijzonderheden vastleggen
  2. Zorg dat meldingen via het ticketsysteem lopen
  3. Zorg dat u de op afroep of eenmalige opdrachten via TranspaClean inplant en afhandelt
  4. Zorg dat u (externe) controles borgt in TranspaClean

Rapportages over uw schoonmaak proces levert juist geld op

"Ik ken geen ander schoonmaakbedrijf die kan aantonen dat klachten binnen 24 uur zijn afgehandeld".

Hoe winnen schoonmaakbedrijven van de hevige concurrentie? Helaas nog steeds door het hanteren van onmogelijk lage prijzen. En vervolgens de kantjes eraf moeten lopen om nog net aan een winstje te behalen. Dit is slecht voor de branche en hoewel opdrachtgevers hier zelf natuurlijk aan hebben bijgedragen zijn ze hier ook eigenlijk hartstikke moe van. Doorbreek deze lage prijzen strategie door in plaats daarvan extra waarde toe te voegen aan uw schoonmaak dienstverlening. Biedt uw opdrachtgever transparantie en inzicht in het operationele proces van de locatie(s). Stel samen de KPI's op die u en uw opdrachtgever belangrijk vindt. Uw opdrachtgever kan met een gratis 'klant' accounts zelf toegang krijgen tot uw platform omgeving. U kunt de rapportages ook per e-mail opsturen of meenemen tijdens evaluaties over uw schoonmaak.

Met TranspaClean als onafhankelijk platform kunt u eerlijk zijn tegenover uw opdrachtgevers door uw gehele operationele proces open te stellen. Transparantie en inzicht anno de 21e eeuw - dat is het krachtig wapen waar prijsvechters niet van kunnen winnen.